Od stycznia 2021 r wprowadzamy w naszym przedszkolu nowy cykl zajęć - "Kodowanie i programowanie." Zajęcia będą odbywały się jeden raz w miesiącu. Celem zajęć jest rozwijanie u dzieci logicznego myślenia jak również wyobraźni przestrzennej. Dzięki takim zajęciom dzieci mają możliwości rozwijać pamięć, koncentrację uwagi jak również koordynację ruchową.
Kodowanie i programowanie - Robotyka!
Alternatywne formy plastyczne!
Sensoplastyka - zajęcia plastyczne z wykorzystanie wszystkich zmysłów dziecka. Dzięki takiej formie plastycznej stymulowane są wszystkie zmysły dziecka. Jest to bardzo ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach mózgu. Zajęcia takie są również wspaniałą okazją do bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami.
Zajęcia z elementami matematyki sensorycznej
Dzięki tym zajęciom dzieci poznają kształty nie na obrazku, ale dotykając prawdziwe przedmioty; mieszają kolory, aby nauczyć się ich nazw; uczą się przeliczać i liczyć konkrety, nie obrazki. Zajęcia z elementami matematyki sensorycznej to zabawy i gry konstrukcyjne, polegające na tworzeniu zbiorów, klasyfikowaniu przedmiotów, nazywaniu ich cech. Dzieci poznają miary, wagi, objętości obcując z prawdziwą materią.
Zajęcia sensoryczne
Zajęcia sensoryczne to program uczenia przez zmysły. Zajęcia te sprawiają olbrzymią radość dzieciom wynikającą z możliwości zmysłowego poznawania otaczającego je świata. Mają możliwość gromadzenia nowych doświadczeń, mobilizowanie aktywności zmysłowej, obudzenie ciekawości i eksperymentowania. Nauka polega na coraz sprawniejszej umiejętności rozpoznawania tych informacji w relacji do siebie. Im lepiej , sprawniej mózg potrafi rozpoznawać i nadawać właściwe znaczenie temu co widzi, słyszy, czuje tym szybciej, sprawniej dzieci myślą, uczą się, koncentrują, mówią, czytają, piszą.
Pierwsze dni w przedszkolu
Dla Dziecka światem bezpiecznym jest świat, który już zna. Pierwsze tygodnie w Przedszkolu bywają trudne. Jest to czas zmian, które wiążą się z silnymi emocjami. Dzieci i ich Rodziców pragniemy przygotować na powitanie Przedszkola.
W związku z tym proponujemy różnorodne formy zajęć sprzyjających adaptacji :
- indywidualne spotkanie Rodziców z Dyrektorem Placówki - w czasie indywidualnej rozmowy, zwykle przed rozpoczęciem edukacji, rodzice zapoznają się z organizacją i trybem życia w przedszkolu, przyszłymi nauczycielami ich dzieci. Swobodna rozmowa, to także możliwość uzyskania odpowiedzi na wiele nurtujących Rodzica pytań oraz wymiany informacji między zainteresowanymi
- pierwszy kontakt dziecka z przedszkolem – to wspólna wizyta rodziców i przyszłego wychowanka w placówce
- zajęcia adaptacyjne – udział rodziców z dzieckiem w ciekawych zajęciach i zabawach w grupie
(zabawy muzyczno – ruchowe, zajęcia plastyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym).
Wyprawka przedszkolaka:
- szczoteczka i pasta do zębów, kubeczek
- komplet ubrań na zmianę (każda rzecz podpisana na metce)
- chusteczki higieniczne w pudełku (1 op. na miesiąc)
- kapcie (na zatrzaski lub rzepy)
- krem z filtrem w upalne dni, czapka z daszkiem
- dzieci leżakujące: śpiworek lub kocyk i poduszeczka, w razie potrzeby pieluszki i chusteczki nawilżone
* Prosimy, aby wszystkie rzeczy podpisać imieniem i nazwiskiem dziecka
Zajęcia dodatkowo płatne
Zajęcia logopedyczne - 1x w tygodniu
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE –zajęcia prowadzi doświadczony logopeda posiadający kilkuletni staż pracy z dziećmi.Na przełomie września i października w przedszkolu przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne wśród wszystkich dzieci uczęszczających do placówki. Czas trwania zajęć logopedycznych wynosi około 20 min. i jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.Zajęcia prowadzone są w formie zabawy i uwzględniają ćwiczenia aparatu artykulacyjnego (języka, warg, podniebienia i zwierającego pierścienia gardłowego), ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia emisji głosu i prawidłowej artykulacji (4 x w miesiącu)
Zajęcia w ramach czesnego
Dzieci uczestniczą w wielu zajęciach dodatkowych :
JĘZYK ANGIELSKI - zajęcia w całej grupie, na których przedszkolaki mają szansę rozwijać swoje umiejętności językowe i poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Na zajęciach przedszkolaki uczą się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Zajęcia cechują autentyczność wypowiedzi formułowanych w drugim języku, czyli użycie ich w funkcji środka komunikacji, interakcji i reprezentacji wiedzy, a jednocześnie dostosowanie stopnia trudności wypowiedzi do możliwości poznawczych dzieci. Nauczyciel prowadzi zajęcia w języku angielskim, tworząc kontekst sytuacyjny dla użycia drugiego języka i prezentowania form językowych zawsze w sytuacjach w pełni zrozumiałych dla dzieci, tak aby miały one możliwość samodzielnego rekonstruowania ich znaczenia.
DNI KOLORÓW - zajęcia specjalne, które wprowadzają dzieci w poszczególne pory roku
PRZEDSZKOLNE IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE - wspólna zabawa z okazji : Andrzejek, Karnawału, Walentynek, Święta Przyjaźni
PROJEKTY EDUKACYJNE - w każdym miesiącu realizowany jest jeden projekt obejmujący szeroki zakres wybranego zagadnienia np: "Z kulturą mi do twarzy"
CODZIENNE ZAJĘCIA PLASTYCZNE - każdego dnia dzieci uczestniczą w różnorodnych zajęciach plastycznych, dzięki którym następuje rozwój sprawności motorycznej, pobudzenie wyobraźni oraz zaspokojenie potrzeby aktywności
CYKL SPOTKAŃ "POZNAJEMY ZAWODY" - zajęcia prowadzone przez gości specjalnych oraz chętnych rodziców naszych przedszkolaków, na których dzieci poznają charakterystykę i tajniki danego zawodu
BAJKOTERAPIA - metoda relaksacyjna o charakterze terapeutycznym (odpowiednio dobrane bajki pomagają zrozumieć dziecku wiele trudnych sytuacji emocjonalnych), ma za zadanie wyciszyć i odprężyć
MUZYKOTERAPIA - metoda relaksacyjna o charakterze profilaktycznym, prowadząca do kształtowania otwartości na innych, lepszego zrozumienia własnych emocji; uspokojenie lub pobudzenie organizmu, "wyciszenie" emocji negatywnych na rzecz ujawnienia się pozytywnych, harmonizacja osobowości
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE - poznawanie przyrody poprzez aktywny i bezpośredni kontakt z nią mające na celu kształtowanie pożądanych postaw ekologicznych, budzenie zainteresowania przyrodą, rozwijanie pasji, wyrabianie nawyku obserwacji przyrody oraz nabywanie cech charakteru takich jak : obowiązkowość, dokładność, wytrwałość, odpowiedzialność, działanie w zespole; w programie zajęć podstawowy element stanowi dbanie o przedszkolny ogródek warzywny ( sianie nasion na wiosnę, podlewanie, pielenie, obserwowanie wzrostu roślin), propagujemy ideę zdrowego żywienia dlatego zachęcamy wszystkie dzieci do spożywania ziół i warzyw, które wyrosły pod ich czujnym okiem.
WARSZTATY KONSTRUKCYJNO - TECHNICZNE - zajęcia prowadzone przez nauczycieli poszczególnych grup, na których tworzy się "coś z niczego", wykorzystując różnego rodzaju surowce wtórne : gazety, guziki, rolki od papieru toaletowego, kartony, pudełka, butelki. Zajęcia rozwijają u dzieci kreatywność i pomysłowość (1 x w miesiącu)
ZAJĘCIA BADAWCZE "Mali odkrywcy - doświadczenia i eksperymenty" - wszystkie dzieci ciekawe świata dzięki tym zajęciom będą mogły zmienić się w prawdziwych odkrywców. Wykorzystując proste materiały z którymi spotykamy się codziennie będziemy wykonywać eksperymenty, które pozwolą odkryć tajemnice z dziedziny fizyki, chemii i przyrody. Poznamy odpowiedzi na wiele ciekawych pytań, inaczej spojrzymy na wszystko co nas otacza :))))) (1 x w miesiącu)
Zajęcia z elementami matematyki sensorycznej - dzieci poznają kształty nie na obrazku, ale dotykając prawdziwe przedmioty; mieszają kolory, aby nauczyć się ich nazw; uczą się przeliczać i liczyć konkrety, nie obrazki. Matematyka sensoryczna to ogrom zabaw i gier, czy to konstrukcyjnych, czy to polegających na tworzeniu zbiorów, klasyfikowaniu przedmiotów, nazywaniu ich cech. Dzieci poznają miary, wagi, objętości obcując z prawdziwą materią (1x w miesiącu)
ZAJĘCIA SENSORYCZNE- program uczenia przez zmysły. Zajęcia te sprawiają olbrzymią radość dzieciom wynikającą z możliwości zmysłowego poznawania otaczającego je świata. Mają możliwość gromadzenia nowych doświadczeń, mobilizowanie aktywności zmysłowej, obudzenie ciekawości i eksperymentowania. Nauka polega na coraz sprawniejszej umiejętności rozpoznawania tych informacji w relacji do siebie. Im lepiej , sprawniej mózg potrafi rozpoznawać i nadawać właściwe znaczenie temu co widzi, słyszy, czuje tym szybciej, sprawniej dzieci myślą, uczą się, koncentrują, mówią, czytają, piszą (1 x w tygodniu)
Alternatywne formy plastyczne - sensoplastyka - zajęcia plastyczne z wykorzystanie wszystkich zmysłów dziecka. Dzięki takiej formie plastycznej stymulowane są wszystkie zmysły dziecka. Jest to bardzo ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach mózgu. Zajęcia takie są również wspaniałą okazją do bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami.
URODZINKI - wspólne obchody najważniejszego dnia w życiu każdego malucha - uroczyste odśpiewanie "sto lat" oraz wręczenie laurki przygotowanej przez wszystkie dzieci z grupy
FESTYN RODZINNY na świeżym powietrzu - organizowany raz w roku, integrujący całą społeczność przedszkolną; w programie zabawa przy muzyce, konkurencje sportowe, ognisko z kiełbaskami oraz teatrzyk NIESPODZIANKA w wykonaniu chętnych rodziców i pracowników przedszkola:)
KODOWANIE I PROGRAMOWANIE - Robotyka! od stycznia 2021r. wprowadziliśmy w naszym przedszkolu nowy cykl zajęć - "Kodowanie i programowanie." Zajęcia będą odbywały się jeden raz w miesiącu. Celem zajęć jest rozwijanie u dzieci logicznego myślenia jak również wyobraźni przestrzennej. Dzięki takim zajęciom dzieci mają możliwości rozwijać pamięć, koncentrację uwagi jak również koordynację ruchową.
Plan dnia
6:30 - 8:00 | Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań Gry i zabawy dydaktyczne przy stolikach Dowolne rysunki dzieci, praca indywidualna z dzieckiem |
8:00 - 8:30 | Porządkowanie sali, czynności w ramach dyżurów Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne Zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku |
8:30 - 9:00 | ŚNIADANIE |
9:00 - 9:20 | Zajęcia dydaktyczne (grupy standardowe) – JĘZYK ANGIELSKI (grupy anglojęzyczne). |
9:20 - 9:45 | Praca plastyczna, zajęcia dodatkowe |
9:45 - 10:20 | Zabawy dowolne |
10:20 - 10:45 | Zajęcia dydaktyczne prowadzone wg miesięcznych planów pracy opracowanych na podstawie programu nauczania w przedszkolu (grupy anglojęzyczne) |
10:55 -11:25 | Pobyt na przedszkolnym placu zabaw |
11:30 - 12:15 | OBIAD, odpoczynek po obiedzie, mycie zębów |
12:15 - 12:55 | Praca w książkach – odpowiednio do wieku, praca indywidualna w małych zespołach; ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne |
13:00 - 13:20 | Zabawy ruchowe, powtórzenie słownictwa, gry planszowe – JĘZYK ANGIELSKI (grupy anglojęzyczne) |
13:30 - 14:00 | PODWIECZOREK |
14:00 – 17:20 | Pobyt na podwórku, zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy integracyjne,tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, rozmowy z rodzicami * 12:00 - 13:30 - Leżakowanie w Maluszkach |
Metody pracy
Program edukacyjno-wychowawczy realizowany w naszym Przedszkolu jest zgodny z podstawą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej i przygotowuje dzieci do edukacji szkolnej.
Proces edukacji przedszkolnej wzbogacany jest różnymi innowacyjnymi metodami:
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Pedagogika zabawy- Klanza
- Metoda Dobrego Startu Marii Bogdanowicz
- Matematyka wgEdyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
- Metoda gimnastyki twórczej Rudolfa Labana
- Elementy muzykoterapii
- Elementy bajkoterapii
Dobry kontakt rodziców z wychowawcami i dyrekcją przedszkola gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka i jest bardzo istotnym elementem jego dobrego i skutecznego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Mając na uwadze uczestnictwo rodziców w życiu przedszkola organizujemy:
- Zajęcia otwarte dla rodziców podczas których mogą przyjrzeć się funkcjonowaniu dziecka w grupie
- Spotkania wigilijne
- Dzień Matki i Ojca
- Festyn Rodzinny
- Rodzinne konkursy wewnątrzprzedszkolne
- Cykl spotkań „Poznajemy zawody naszych rodziców”
- Uczestnictwo w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
- Uczestnictwo w akcji charytatywnej zbierania nakrętek PET
Dla dzieci wizyta rodzica jako gościa honorowego w grupie jest powodem do wielkiej dumy. Dzień w którym rodzic zajął miejsce wychowawcy pozostaje w pamięci dziecka na długo.
Istotną rolę w naszym przedszkolu odgrywa „Wychowanie przez sztukę” poprzez nieodpłatne spotkania z aktorami teatru. Wprowadzamy dzieci w świat wyobraźni, piękna i delikatności.
Pragnąc zaspokoić ciekawość dzieci organizujemy zajęcia (regularnie raz w miesiącu):
- Konstrukcyjno –techniczne
- Eksperymenty - zabawy badawcze
- Matematyka sensoryczna
- Alternatywne Formy Plastyczne - sensoplastyka
- NOWOŚĆ! Kodowanie i programowanie
- Zajęcia sensoryczne (jeden raz w tygodniu)